Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Sestřička, já a IQ

Když jsem projížděla okolo ordinace, sestřička zrovna vycházela ven: „Jak to, že zase jedete sama?“ Pustila se hned do mě. „Už jsem vám přece říkala, že sama jezdit nesmíte, že jste nebezpečná všem kolem.“ A říkala to opět pěkně nahlas, asi aby vyděsila všechny lidi v čekárně. Tentokrát jsem se nedala a také pěkně nahlas jsem odpověděla: „Sestři, já jsem postižená na nohy a ne na hlavu. To, že nemůžu chodit ještě neznamená, že nemůžu myslet a tudíž jezdit sama.“

 

Když jsem projížděla okolo ordinace, sestřička zrovna vycházela ven:

„Jak to, že zase jedete sama?“ Pustila se hned do mě. „Už jsem vám přece říkala, že sama jezdit nesmíte, že jste nebezpečná všem kolem.“ A říkala to opět pěkně nahlas, asi aby vyděsila všechny lidi v čekárně. Tentokrát jsem se nedala a také pěkně nahlas jsem odpověděla:

„Sestři, já jsem postižená na nohy a ne na hlavu. To, že nemůžu chodit ještě neznamená, že nemůžu myslet a tudíž jezdit sama.“

Pokrčila rameny: „Když myslíte,“ řekla sarkasticky.

Tak to už bylo i na mě moc. Vypěnila jsem: „Jako zdravotní sestra byste měla vědět dvě věci: - ne každý, kdo sedí na invalidním vozíku je i mentálně postižený a druhá věc – pokud bych byla mentálně postižená, tak mi elektrický vozík nikdo nedá. Než ho dostanu, musím absolvovat hromadu lékařských vyšetření a mimo jiné i vyšetření odborným psychologem, nebo psychiatrem, jestli jsem schopná ovládat elektrický vozík a jestli můžu jezdit mezi lidi a po komunikaci. Jinak by mi žádná pojišťovna totiž elektrický vozík nedala.“ A teď jsem si já neodpustila ještě i poznámku: „To vy nevíte?“

Podívala se na mě a vytáhla do tvrdého boje: „A to vám dělali i IQ?“

„Ano, dělali“

„Tak kolik?“ Zeptala se zvědavě. Když jsem jí to řekla, ještě se zajímala, kdo že mi ho dělal, kde a kdy. Potom zmizela v ordinaci. A to udělala velice dobře, protože mě přepadla neodolatelná touha kousnout ji (když ji pro svůj handicap nemůžu nakopat). Tak jsem raději v duchu počítala do dvaceti, abych se uklidnila.

Už jsem se chystala na odjezd, když opět vyšla z ordinace a zahleděla se na mě:

„Paní doktorka říkala, že nekecáte.“

Nevím, asi to měla být omluva.

Autor: Věra Schmidová | neděle 12.10.2014 18:59 | karma článku: 26,17 | přečteno: 1782x
  • Další články autora

Věra Schmidová

Cedulka

Nechám si vyrobit cedulku s nápisem POUZE NECHODÍM JINAK JSEM NORMÁLNÍ Jinak totiž už fakt nevím, jak podobné situace řešit bez újmy na psychickém zdraví.

18.3.2020 v 13:24 | Karma: 0 | Přečteno: 30x | Diskuse| Ostatní

Věra Schmidová

Je zajímavé, co všechno dokáže fonendoskop

Když jsem před třiceti lety studovala na vyšší odborné zdravotnické škole, používali jsme fonendoskop pouze na poslech práce srdce, plic, dýchání, a ještě při měření tlaku. Toť vše. Víc nás neučili, na nic jiného se fonendoskop

15.3.2020 v 15:55 | Karma: 22,62 | Přečteno: 743x | Diskuse| Ostatní

Věra Schmidová

I to je život

Jistě znáte ty nové autobusy MHD, které mají „chlíveček“ pro kočárek a „chlíveček“ pro invalidní vozík. Pokud je člověk na mechanickém vozíku, nebo menším elektrickém, je to fajn. Nacouvá si do chlívečku,

14.3.2020 v 17:55 | Karma: 23,20 | Přečteno: 459x | Diskuse| Ostatní

Věra Schmidová

Trapas na entou

Občas se povede. A ani invalidní vozík vás vůči trapasům imunním neudělá. Někdy právě naopak – dopomáhá k nim, přispívá. Jako v tomto mém případě. Po dlouhém náročném dni plném stresu a shonu, ale bez jídla, jsem se rozhodla, že si

12.3.2020 v 17:57 | Karma: 30,95 | Přečteno: 1010x | Diskuse| Ostatní

Věra Schmidová

Jak česká pošta (ne)doručuje balíky

Nevím, jaké máte s českou poštou zkušenosti Vy, já čím dál, tím horší. Jsem na invalidním vozíku a můj manžel také. Z toho důvodu raději nakupujeme přes internet. Jednak je to pohodlnější – nemusíme se zdlouhavě oblékat,

7.3.2020 v 19:50 | Karma: 34,51 | Přečteno: 3646x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Ženu soudí za sex se psem i zneužívání syna a vnuka. Byla to terapie, hájí se

15. dubna 2024  12:28,  aktualizováno  13:33

U Krajského soudu v Ústí nad Labem začalo projednávání případu dlouhodobého sexuálního zneužívání,...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Za napadení na koupališti v Dubí dostali tři muži až čtyřleté vězení

23. dubna 2024  10:45,  aktualizováno  11:41

Okresní soud v Teplicích poslal do vězení tři ze šesti obžalovaných v případu napadení mladíka na...

V Letech otevřeli památník holokaustu Romů a Sintů. Za války tam stál koncentrák

23. dubna 2024  9:59,  aktualizováno  11:30

Muzeum romské kultury otevřelo dnes Památník holokaustu Romů a Sintů v Čechách v Letech na Písecku....

Kolegu lídra kandidátky AfD zadrželi, dával Číně informace z europarlamentu

23. dubna 2024  8:38,  aktualizováno  11:30

Německá policie zadržela v noci v Drážďanech spolupracovníka Maximiliana Kraha, lídra kandidátky...

Wagnerovec po návratu z fronty rozřezal ženu, kufr s ostatky vyhodil z okna

23. dubna 2024  11:26

Rusko se v souvislosti s návratem vojáků z ukrajinského bojiště potýká s narůstající kriminalitou....

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 92
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 967x
Jmenuji se Věra Schmidová,

vystudovala jsem fyzioterapii a psychoterapii, od roku 1986 jsem na invalidním vozíku. Ráda bych touto stránkou ukázala všem, že i přes to se dá dělat spousta zajímavého. Píši kníhy, povídky, články hlavně o vozíčkářích, o psech, o životě.. Publikuji v různých časopisech. Věnuji se mnoha koníčkům, mezi něž patří například balet na vozíku, tance na vozíku, monoski. Zajímám se o čínskou medicínu, alternativní způsoby léčby (masáže, akupresura, léčba drahými kameny).

Více povídek najdete na veraschmidova.eu

Seznam rubrik