Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Jak česká pošta (ne)doručuje balíky

Nevím, jaké máte s českou poštou zkušenosti Vy, já čím dál, tím horší. Jsem na invalidním vozíku a můj manžel také. Z toho důvodu raději nakupujeme přes internet. Jednak je to pohodlnější – nemusíme se zdlouhavě oblékat,

Nevím, jaké máte s českou poštou zkušenosti Vy, já čím dál, tím horší.

Jsem na invalidním vozíku a můj manžel také. Z toho důvodu raději nakupujeme přes internet. Jednak je to pohodlnější – nemusíme se zdlouhavě oblékat, trnout, jestli nás MHD vezme oba naráz, jestli už v autobuse náhodou nějaký jiný vozíčkář nebude, jinak se v takovém případě cesta do města mění někdy i na hodinové cestování na etapy, čekání, domlouvání, hledání se … potom přejíždění z jednoho obchodu do druhého, v obchodech na zemi krabice, všude stojany a mezi tím vším děti, lidé, košíky, občas vám někdo nadá, že zavazíte …a zase jezdit, hledat  …

Kdo to zná, ví, že je to na celý den. K tomu musíte hledat vozíčkářské WC, které není zaskládané, a přitom dostatečně velké (už se vám někdy stalo, že jste se nemohli vlézt do WC, pokud jste za sebou chtěli zavřít dveře? Mně už ano) … A to ještě nemluvím o mých bolavých zádech, která velmi trpí.

A výsledek stejně nejistý – koupíte? – nekoupíte? Seženete – neseženete … Nakonec dilema – mám koupit, co je, nebo to celé absolvovat za pár dní znovu?

Z těchto důvodů volám – sláva internetu! A internetovým obchodům!

V klidu domova, bez stresu se podívám, kdy chci, kam chci, jak dlouho chci, kolik mi moje bolavá záda dovolí, prostě v klidu vyberu, koupím. Potud je vše v pořádku. Problém nastává ve chvíli, kdy není možnost výběru jiného dopravce než česká pošta.

Česká pošta je náš velký problém. Balíky většinou nedoručí, pouze hází do schránky oznámení. Několikrát jsme si stěžovali, vysvětlovali, že jsme vozíčkáři, a tudíž máme velký problém takový balík si vyzvednout na poště a hlavně – jak ho dopravit domů.

Vysvětlovali jsme také, že jsme oba na vozíku, tudíž jsme doma vždy, nebo aspoň jeden z nás, zvláště pokud čekáme balík.  Vyslechli nás, slíbili nápravu, další balík doručili a pak už zase ne.

Po několika letech stížností jsme to vzdali a obrnili se trpělivostí (protože u nás se dovolat na poprvé na poštu je zázrak) a ptali se zda tam nemáme balík a žádali opakované (i když de facto první) doručení zásilky domů.

Nikdy však nevíte, kdy prodejce balík odešle, jestli následující den, nebo za týden. A tady začíná velký problém, pokud vám česká pošta zapomene hodit oznámení o tom, že vám přišel balík, do schránky!

Já měla štěstí v tom, že mě doktor upozornil, že balík s bylinkami byl už dávno odeslaný, takže musí už být na poště. Na můj dotaz na naší poště mi bylo sděleno, že balík tam už dlouho leží a že už ho chtěli poslat zpět! Bez upozornění, bez oznámení! Takže jsem měla štěstí.

To manžel takové štěstí neměl.

Koupil mi přes internetový obchod termohrnek. Zaplatil a čekal. Po měsíci a půl telefonoval prodejci, že už je to hodně dlouho, co se děje. Prodejce mu oznámil, že mu pošta balíček jako nevyzvednutý vrátila. Jenže jak jsme si ho měli vyzvednout, když jsme ani netušili, že je na poště?!

Neříkám, že jiní dopravci nemají chybičky, ale vždy nám pošlou SMS, nebo zavolají, a dá se s nimi domluvit. A ještě nám žádný balíček bez našeho vědomí a bez toho, aby nám oznámili, že přišel, neposlali zpět.

Pokud vím, nejsme jediní, kdo má problémy s českou poštou a doručováním balíků. Podívala jsem se na internetové stránky „stížnost na českou poštu“ a zjistila, že takových stížností je tam mnohem víc.

Co myslíte – pomůže můj dopis ombudsmanovi české pošty?

Odpovědˇ: Slíbili nápravu a asi dvakrát nám i normálně doručili balík. A víc už zase ne.

Autor: Věra Schmidová | sobota 7.3.2020 19:50 | karma článku: 34,51 | přečteno: 3646x
  • Další články autora

Věra Schmidová

Cedulka

Nechám si vyrobit cedulku s nápisem POUZE NECHODÍM JINAK JSEM NORMÁLNÍ Jinak totiž už fakt nevím, jak podobné situace řešit bez újmy na psychickém zdraví.

18.3.2020 v 13:24 | Karma: 0 | Přečteno: 30x | Diskuse| Ostatní

Věra Schmidová

Je zajímavé, co všechno dokáže fonendoskop

Když jsem před třiceti lety studovala na vyšší odborné zdravotnické škole, používali jsme fonendoskop pouze na poslech práce srdce, plic, dýchání, a ještě při měření tlaku. Toť vše. Víc nás neučili, na nic jiného se fonendoskop

15.3.2020 v 15:55 | Karma: 22,62 | Přečteno: 743x | Diskuse| Ostatní

Věra Schmidová

I to je život

Jistě znáte ty nové autobusy MHD, které mají „chlíveček“ pro kočárek a „chlíveček“ pro invalidní vozík. Pokud je člověk na mechanickém vozíku, nebo menším elektrickém, je to fajn. Nacouvá si do chlívečku,

14.3.2020 v 17:55 | Karma: 23,20 | Přečteno: 459x | Diskuse| Ostatní

Věra Schmidová

Trapas na entou

Občas se povede. A ani invalidní vozík vás vůči trapasům imunním neudělá. Někdy právě naopak – dopomáhá k nim, přispívá. Jako v tomto mém případě. Po dlouhém náročném dni plném stresu a shonu, ale bez jídla, jsem se rozhodla, že si

12.3.2020 v 17:57 | Karma: 30,95 | Přečteno: 1013x | Diskuse| Ostatní

Věra Schmidová

Sláva vlastní blbosti

Jako hodně lidí na vozíku, i já mám mimo jiné částečně ochrnuté i trupové svalstvo. V praxi to vypadá asi tak, že se na vozíku můžu kousek předklonit, i trochu uklonit. Pokud to ovšem přeženu, složím se k zemi a už se nezvednu.

6.3.2020 v 16:21 | Karma: 17,38 | Přečteno: 621x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Steinmeier si v Praze může zlepšit reputaci. Poškodil mu ji döner v Turecku

29. dubna 2024  16:05

Pondělní dvoudenní návštěva Česka s fotkami od Vltavy je pro německého prezidenta Franka-Waltera...

Člověk v tísni poprvé sbírá peníze na Palestince. Hamásu nepůjdou, slibuje

29. dubna 2024  15:35

Největší a nejznámější česká humanitární organizace se odhodlala k bezprecedentnímu kroku. Poprvé...

Exprezident Klaus nepovažuje dvacet let Česka v EU za úspěšné období

29. dubna 2024  11:35,  aktualizováno  15:30

Exprezident Václav Klaus vystoupil silně kriticky ke dvacátému výročí vstupu České republiky do...

OBRAZEM: Dvě různá řešení příkladu s cukrovím. Řešte hlavolamy přijímaček

29. dubna 2024  15:28

Na vyhodnocení jednotné přijímací zkoušky budou uchazeči o střední školy a víceletá gymnázia čekat...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 92
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 967x
Jmenuji se Věra Schmidová,

vystudovala jsem fyzioterapii a psychoterapii, od roku 1986 jsem na invalidním vozíku. Ráda bych touto stránkou ukázala všem, že i přes to se dá dělat spousta zajímavého. Píši kníhy, povídky, články hlavně o vozíčkářích, o psech, o životě.. Publikuji v různých časopisech. Věnuji se mnoha koníčkům, mezi něž patří například balet na vozíku, tance na vozíku, monoski. Zajímám se o čínskou medicínu, alternativní způsoby léčby (masáže, akupresura, léčba drahými kameny).

Více povídek najdete na veraschmidova.eu

Seznam rubrik