Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Obchody, obchody, obchody

Jako vozíčkář už mám své vytipované a vyzkoušené obchody, kam jezdím. Vím, že se tam bez  problémů dostanu,  mezi regály je dost místa i na elektrický vozík, je tam ochotný personál… Nejraději mám Billu tady kousek od nás. Občas ale člověk potřebuje i něco jiného, než jídlo a tak mi nezbývá, než zajet do města

Jeden obchod s oblečením – ale projet uličkami na elektrickém vozíku už chce jistou dávku zručnosti. Snažím se, a v rohu postávající prodavačka mě sleduje ostřížím pohledem připravená mě kdykoliv vyhodit. Nechtěla jsem ji zbytečně dráždit a tak jsem si chutě na trička nechala zajít a jela přímo k ní.

„Dobrý den, mohla byste mě, prosím, vyvézt výtahem do patra, potřebuji si koupit boty.“

„Ne!“ Odsekla stroze. Nechápala jsem.

„Ale výtah tady přece máte.“

„Ano, ale pouze pro personál.“

Připadalo mi to, jako zlý sen.

„A taky tady nejsem od toho, abych vozila vozíčkáře výtahem.“

Tak to byl opravdu pádný argument! Poděkovala jsem za ochotu a vyjela ven se zhluboka nadýchat čerstvého vzduchu (jestli se ve městě dá mluvit o čerstvém vzduchu)

Ve vedlejší uličce byl obchod Pantalon. Hurá! Přízemní, bez schodku. Otevřená ale jen polovina dveří. Neprojedu. Někdo upozornil prodavačku. Možná po pěti minutách vyšla, a zkusila otevřít i druhou polovinu..

„Nejde to, máte smůlu,“ řekla, otočila se a zmizela.

„Vy taky,“ zavrčela jsem a zajela k Vietnamcům na Tržnici. Ať si říká kdo chce, co chce, tady se všude dostanu, prodavači jsou ochotní, přinesou vám ukázat i to, co nechcete.

Tržnice má pouze jednu nevýhodu – musí být hezky. Je totiž venku a šíleně tam fouká

(už jen kvůli nám, vozíčkářům, by mohli postavit  velkou halu a tam všechny ty trhovce nastěhovat).

Autor: Věra Schmidová | středa 17.7.2013 19:25 | karma článku: 14,89 | přečteno: 559x
  • Další články autora

Věra Schmidová

Cedulka

Nechám si vyrobit cedulku s nápisem POUZE NECHODÍM JINAK JSEM NORMÁLNÍ Jinak totiž už fakt nevím, jak podobné situace řešit bez újmy na psychickém zdraví.

18.3.2020 v 13:24 | Karma: 0 | Přečteno: 30x | Diskuse| Ostatní

Věra Schmidová

Je zajímavé, co všechno dokáže fonendoskop

Když jsem před třiceti lety studovala na vyšší odborné zdravotnické škole, používali jsme fonendoskop pouze na poslech práce srdce, plic, dýchání, a ještě při měření tlaku. Toť vše. Víc nás neučili, na nic jiného se fonendoskop

15.3.2020 v 15:55 | Karma: 22,62 | Přečteno: 744x | Diskuse| Ostatní

Věra Schmidová

I to je život

Jistě znáte ty nové autobusy MHD, které mají „chlíveček“ pro kočárek a „chlíveček“ pro invalidní vozík. Pokud je člověk na mechanickém vozíku, nebo menším elektrickém, je to fajn. Nacouvá si do chlívečku,

14.3.2020 v 17:55 | Karma: 23,20 | Přečteno: 459x | Diskuse| Ostatní

Věra Schmidová

Trapas na entou

Občas se povede. A ani invalidní vozík vás vůči trapasům imunním neudělá. Někdy právě naopak – dopomáhá k nim, přispívá. Jako v tomto mém případě. Po dlouhém náročném dni plném stresu a shonu, ale bez jídla, jsem se rozhodla, že si

12.3.2020 v 17:57 | Karma: 30,95 | Přečteno: 1013x | Diskuse| Ostatní

Věra Schmidová

Jak česká pošta (ne)doručuje balíky

Nevím, jaké máte s českou poštou zkušenosti Vy, já čím dál, tím horší. Jsem na invalidním vozíku a můj manžel také. Z toho důvodu raději nakupujeme přes internet. Jednak je to pohodlnější – nemusíme se zdlouhavě oblékat,

7.3.2020 v 19:50 | Karma: 34,51 | Přečteno: 3646x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Atentát na Fica. Slovenského premiéra postřelili

15. května 2024  14:56,  aktualizováno  17:56

Slovenského premiéra Roberta Fica ve středu postřelili. K incidentu došlo v obci Handlová před...

Fico je po operaci při vědomí. Ministr vnitra mluví o občanské válce

15. května 2024  19:25,  aktualizováno  23:12

Slovenský premiér Robert Fico, který byl terčem atentátu, je po operaci při vědomí. S odkazem na...

Fica čekají nejtěžší hodiny, od smrti ho dělily centimetry, řekl Pellegrini

16. května 2024  8:42,  aktualizováno  15:38

Zdravotní stav slovenského premiéra Roberta Fica je stabilizovaný, ale nadále vážný, řekl po...

Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  14.5 22:25

Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...

Drahé a rezavé, řeší Ukrajinci zbraně z Česka. Ani nezaplatili, brání se firma

18. května 2024  12:02

Premium České zbrojařské firmy patří dlouhou dobu mezi klíčové dodavatele pro ukrajinskou armádu i tamní...

ANALÝZA: Válečný kabinet se sype kvůli zájmům Netanjahua

20. května 2024

Premium Od spolupracovnice MF DNES v Izraeli Po protestu ministra obrany se přidal i člen válečného kabinetu Benjamin Ganc. Chtějí od Netanjahua...

Rušte dětská lůžka, vybízí pojišťovna špitály. Ve hře jsou denní stacionáře

20. května 2024

Premium Pediatrů je málo, dětských oddělení moc a ne všechna využita. Všeobecná zdravotní pojišťovna (VZP)...

Vrtulník íránského prezidenta havaroval v mlze, záchranáři po něm pátrají

19. května 2024,  aktualizováno  22:16

Aktualizujeme Na severozápadě Íránu pokračuje rozsáhlá záchranná operace poté, co zde zmizel vrtulník s íránským...

V Maďarsku havaroval na Dunaji motorový člun. Dva lidé zemřeli, pět se pohřešuje

19. května 2024  14:38,  aktualizováno  20:42

Dva lidé zemřeli při lodní nehodě na řece Dunaj severně od maďarské metropole Budapešti, uvedla v...

  • Počet článků 92
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 967x
Jmenuji se Věra Schmidová,

vystudovala jsem fyzioterapii a psychoterapii, od roku 1986 jsem na invalidním vozíku. Ráda bych touto stránkou ukázala všem, že i přes to se dá dělat spousta zajímavého. Píši kníhy, povídky, články hlavně o vozíčkářích, o psech, o životě.. Publikuji v různých časopisech. Věnuji se mnoha koníčkům, mezi něž patří například balet na vozíku, tance na vozíku, monoski. Zajímám se o čínskou medicínu, alternativní způsoby léčby (masáže, akupresura, léčba drahými kameny).

Více povídek najdete na veraschmidova.eu

Seznam rubrik